УМОВИ, створені  у ЗДО (ясла-садок) № 94 "Перлина"

для організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами 

- індивідуалізація освітнього процесу з урахуванням діагнозів дітей з ООП;

- використання відповідних форм і методів освітньої роботи (використання корекційних програм);

- психолого-педагогічний супровід; дотримання законодавчої бази по інклюзії:

можливість введення посади асистента вихователя (1 асистент вихователя на 1 інклюзивну групу) для організації корекційно-розвивальної роботи визначені посадові обов'язки асистента вихователя;

- забезпечення соціального середовища у закладі для вирішення проблем інклюзивної освіти (всі педагоги намагаються створювати у закладі радісну і доброзичливу атмосферу, формують позитивне ставлення вихованців та їх батьків до дітей з ООП);

- відкритість освітнього закладу для відвідування дітьми з ООП (зміна поглядів, переконань, філософії, менталітету усіх учасників освітнього процесу - дітей, батьків, педагогів, обслуговуючого персоналу, що є важливим для створення у закладі оптимального комфортного середовища;

- створення інклюзивного освітнього простору  (створена ресурсна кімната  та обладнання освітнього процесу): 

- створення групи індивідуального психолого-медико-педагогічного супроводу, з метою розробки системи роботи й заходів щодо оздоровчо-корекційної педагогічної роботи з дітьми з ООП та контролю за їх виконанням;

- постійне поповнення змістового ігрового обладнання;            

- забезпечення демонстраційним та роздавальним матеріалом, індивідуальними картками зі спеціальними завданнями з різних розділів програми;          

 - поповнення спеціального традиційного і нетрадиційного фізкультурного обладнання, ігрових м'яких модулів тощо

- створення цілого ряду посібників, методичних рекомендацій, порадників на допомогу педагогам та батькам щодо роботи з дітьми з ООП

- здійснення прийому дітей з ООП до закладу дошкільної освіти відповідно до Положення про порядок загальної електронної реєстрації дітей та правил прийому дітей до закладу 

- забезпечення інтеграції дітей з ООП у загальний освітній процес

- організація соціальної взаємодії між здоровими дітьми та дітьми з ООП, направленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин; створення адаптивно-освітнього простору, який задовольняє освітні потреби дитини з ООП;

- забезпечення тісної співпраці з батьками, надання консультативної допомоги сім'ям, які виховують дітей з ООП, залучення законних представників до процесу навчання та виховання дитини, формування у них адекватного відношення до особливостей її розвитку.

Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання в закладі дошкільної освіти - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Колектив  закладу дошкільної освіти  "Перлина" створює усі належні умови для виховання і розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

 Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у ЗДО № 94  здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти,реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

  1. Основні напрями створення інклюзивного освітнього простору в ЗДО № 94 опікування організаційною культурою закладу
  2. реалізація інклюзивної освітньої політики на рівні закладу (внутрішні нормативні документи)
  3. збагачення інклюзивними підходами існуючої практики організації освітнього процесу.